La formació es realitza mitjançant la modalitat Aula virtual. És a dir, mitjançant videoconferències de dilluns a divendres en horari de 09:00h a 12:00h. És com una formació presencial però en comptes d’anar a l’aula tothom ho segueix des de casa seva. A més a més, es tracta de formacions molt pràctiques i dinàmiques, les exposicions teòriques dels formadors ocupen una part del temps però no la majoria.
A més, farem la formació complementària que incorporen totes les formacions ocupacionals, mitjançant videoconferències (40 hores). L’assistència a la formació complementària és obligatòria.
Un cop finalitzada la formació et podràs beneficiar del nostre Servei d’orientació i de la Borsa de treball.
1. Utilització de les funcions lingüístiques i aspectes socioculturals en situacions de comunicació de llengua
anglesa
– Ampliació del camp semàntic i lèxic sobre temes generals d’interès per als alumnes i relacionats amb el seu àmbit personal, social i laboral: relacions personals, laborals i socials. Vida quotidiana, personal, acadèmica i professional. Habitatge, llar i entorn. Activitats de lleure i lleure. Clima i medi ambient. Viatges i transports. Béns i serveis. Educació i formació. Salut i benestar físic. Ciència i tecnologia. Llengua i comunicació.
– Funcions o propòsits comunicatius:
• Usos socials habituals de la llengua (salutacions, presentacions, agraïments, excuses i altres)
• Control bàsic de la comunicació (repetir o sol·licitar repetició o aclariment i altres)
• Informació general (demanar i donar informació i altres)
• Coneixement, opinions i valoracions
• Desitjos, sensacions i sentiments
• Instruccions, peticions i suggeriments
– Varietats d’ús de la llengua: diferències entre el llenguatge formal i informal, parlat i escrit. Marcadors lingüístics de relacions socials. Les normes de cortesia.
– Diferències de registre i els accents. Utilització de registres adequats al context, a l’interlocutor ia la intenció comunicativa al canal de comunicació, suport, etc.
– Aprofundiment en els elements culturals més rellevants: Similituds i diferències significatives entre costums, comportaments, actituds, valors o creences que prevalen entre parlants de la llengua anglesa i de la pròpia.
– Establiment d’intercanvis comunicatius i coneixement d’informació culturals dels països on es parla la llengua anglesa.
– Anàlisi de la llengua anglesa com a mitjà de comunicació i entesa entre pobles, facilitador de l’accés al coneixement, altres cultures i enriquiment personal.
2. Elements gramaticals, fonètics i d’ortografia de la llengua anglesa
– Revisió i ampliació dels continguts gramaticals estudiats al N2, prestant especial atenció als punts que es descriuen a continuació.
• Formació de paraules a partir de prefixos, sufixos i paraules compostes.
• Revisió i ampliació de les estructures gramaticals estudiats al nivell 2 i funcions principals adequades a diferents tipus de text i intencions comunicatives.
• Tipus d’oracions: afirmativa, negativa, disjuntiva, adversativa, interrogatives amb preposició al final, exclamatives, desideratives, impersonals. Subordinació nominal, de relatiu i adverbial. Oracions condicionals de 2n i 3er tipus. Oracions interrogatives amb preposició al final. Estil indirecte: canvis en els temps verbals i altres elements de l’oració. Veu passiva amb temps simples i verbs modals
• Substantius: Comptables i incomptables. Casos especials. Gènere i número
• Adjectius: modificacions de l’adjectiu. Formes, ús i posició (Repàs i ampliació).
• Comparatius i superlatius (Repàs i ampliació).
• Determinants: casos més comuns d’omissió de l’article, formes, posició i usos de demostratius, possessius, indefinits, numerals, interrogatius i exclamatius. L’article determinat i indeterminat: usos més comuns i casos especials. Altres determinants: another, other, both, each, such, neither, either, all.
• Pronoms: Revisió i ampliació dels pronoms personals: subjecte i complement. Ús i posició. Possessius, demostratius, interrogatius, exclamatius i indefinits: reforç i ampliació. Reflexius,
recíprocs i relatius.
• Adverbis: Conjuncions i locucions conjuntives. Preposicions.
• Verbs: Revisió dels temps verbals del N2.Formes per expressar passat i futur.
• Formes per expressar condició. Verbs modals. Verbs seguits d’infinitiu i gerundi. Phrasal verbs. Estil indirecte: Correlació de temps verbals per a la transmissió d’informació d’acord amb la situació comunicativa. Veu passiva: present i passat simple
– Ús de regles de fonologia i ortografia
• Ortografia adequada del lèxic i expressions treballades
• Revisió de l’abecedari i lletreig
• Abreviatures i sigles més comunes
• Correspondència entre fonemes i lletres
• Reconeixement i pronunciació dels fonemes vocàlics i consonàntics
• Reconeixement de les síl·labes tòniques
• Entonació per a les funcions comunicatives treballades
• Producció i interpretació de diferents patrons d’accentuació, ritme i entonació necessaris per a l’expressió i la comprensió de diferents actituds i sentiments.
• Aplicació de les principals regles ortogràfiques
• Maneig dels signes de puntuació (punt, com, dos punts, punt i com, ratlla, parèntesi, cometes, signes d’interrogació i exclamació).
3. Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per escoltar, parlar i conversar
– Comprensió del significat general i específic de produccions orals corresponents a diferents àmbits.
• Conferències i discursos sobre temes concrets i amb una certa abstracció dins del camp d’interès general de l’alumnat.
• Missatges transmesos pels mitjans de comunicació i emesos tant en llengua estàndard com per parlants amb diferents accents.
• Comunicació interpersonal sobre temes d’ús quotidià, d’interès general i temes abstractes, a fi de contestar al moment.
– Comprensió i inferència de significats no explícits, per captar les idees principals o per comprovar la comprensió usant claus contextuals en textos orals sobre temes diversos.
– Comprensió global d’un missatge, sense necessitat d’entendre’n tots i cadascun dels elements.
– Elaboració de missatges orals sobre diversos assumptes relacionats amb interessos de lalumnat o amb temes generals.
• Ús de recursos variats per facilitar la comunicació i de mecanismes que donin coherència i cohesió al discurs.
• Correcció gramatical raonable i adequada pronunciació, ritme i entonació.
– Participació en discussions i debats sobre temes d’actualitat on s’expressin punts de vista sobre un tema conegut
• Planificació i estructuració prèvia que ofereixi informació detallada
• Utilització d’exemples adequats que argumentin les opinions i els punts de vista expressats
• Arguments expressats amb claredat i desenvolupant actituds respectuoses, reflexives i crítiques davant les aportacions alienes.
– Intervenció en converses amb cert grau de fluïdesa, naturalitat i precisió, sobre temes variats, utilitzant mecanismes de participació, interacció i negociació de significats
4. Desenvolupament d’habilitats lingüístiques per llegir i escriure
– Lectura de manera autònoma i comprensió de la informació general, específica i detallada continguda en diferents tipus de textos sobre la vida quotidiana, temes socials, culturals i laborals.
– Comprensió i inferència de significats no explícits, postures, opinions o punts de vista procedents de textos propis dels mitjans de comunicació (articles, columnes d’opinió, missatges publicitaris) referits a temes concrets sobre l’actualitat.
– Composició de textos senzills i de certa complexitat, adaptant-se a la intenció comunicativa, utilitzant el registre apropiat amb claredat, correcció gramatical i adequació lèxica sobre:
• Textos sobre la vida laboral (cartes de presentació, sol·licituds, currículum, instruccions)
• Textos sobre la vida quotidiana, temes socials, culturals i personals
• Narracions i descripcions d’experiències, fets, idees i sentiments
• Textos propis dels mitjans de comunicació
5. Tècniques de cerca, tractament i presentació de la informació
– Consulta de fonts de diferents fonts d’informació impreses i digitals (llibres, internet, CD-ROM, enciclopèdies multimèdia, etc.)
– Planificació, organització de materials i elaboració formal de les produccions orals i escrites.
– Revisió i presentació de composicions escrites pròpies utilitzant les tecnologies de la informació i comunicació.